Centrum Beeldende Kunst
Het Centrum Beeldende Kunst (CBK Groningen) brengt kunst, kunstenaars en publiek met elkaar in contact door middel van een breed scala aan activiteiten.
Het CBK leent kunstwerken uit, adviseert bij aankopen en begeleidt beeldende kunstopdrachten in de openbare ruimte en bij bedrijven. Ter ondersteuning van deze taken organiseert het CBK educatieve activiteiten, tentoonstellingen en beschikt het over uitvoerige digitale documentatie van professionele kunstenaars en vormgevers uit stad en provincie Groningen.
www.cbkgroningen.nl
Het CBK leent kunstwerken uit, adviseert bij aankopen en begeleidt beeldende kunstopdrachten in de openbare ruimte en bij bedrijven. Ter ondersteuning van deze taken organiseert het CBK educatieve activiteiten, tentoonstellingen en beschikt het over uitvoerige digitale documentatie van professionele kunstenaars en vormgevers uit stad en provincie Groningen.
www.cbkgroningen.nl
Jaarlijks organiseert het CBK Groningen een masterclass voor startende kunstenaars. Dit jaar was de opdracht gekoppeld aan het Time Shift Festival. Een eenmalig, uniek festival in Groningen waarbij een twintigtal culturele instellingen samenwerkten. In de masterclass, onder leiding van master Edwin van der Heide en ontwerpster Sara Kolster, realiseerde 7 kunstenaars geluidskunstwerken in de oude graansilo EMG aan het Eemskanaal in Groningen. Deze Silo stond ooit symbool voor de florerende Groninger graanmarkt midden vorige eeuw. De silo was vol met draden gespannen waar de geluidswerken doorheen liepen. De bezoekers ervoeren de geluidskunstwerken doormiddel van een kastje en een koptelefoon waarmee de geluiden die door de kabels liepen opgevangen konden worden. Dit zorgde voor een zoektocht door het bijzondere gebouw heen naar de geluiden. Voor deze tentoonstelling is de oude graansilo opgebouwd tot zelfstandige locatie met horeca gelegenheid.
emilie. verzorgde van de marketing rondom deze extra activiteiten van CBK Groningen tijdens het Time Shift Festival. Tevens was ik de locatiecoördinator tijdens het festival. |
Functie: Marketingmedewerker en
locatiecoördinator Periode: Sept. 2009 - okt. 2013 |